HEADLINE
---
deskripsi gambar

Gubernur Jawa Barat Ahmad Heryawan: Saya Minta Masyarakat Jangan Terpancing Black Campaign

CIANJUR, (KC).-  Ditetapkannya mantan Presiden Partai Keadilan Luthfi Hasan sebagai tersangka dan ditahan oleh Komisi Pemberantasan Korupsi (KPK) ternyata sedikit banyak membawa aroma terhadap pelaksanaan Pemilihan Umum Kepala Daerah (Pilkada) di Jawa Barat.  Terbukti PKS yang mengusung Gubernur Jawa Barat Ahmad Heryawan sebagai calon Gubernur dalam Pemilihan Umum Gubernur dan Wakil Gubernur (Pilgub) Jabar 2013 mengaku sudah ada yang melakukan black campaign menyudutkan PKS.

"Ada juga yang melakukan black campign, saya minta bertobat sajalah. Yang jelas saya meminta kepada teman-teman tim sukses saya, agar tidak melakukan black campign kepada pasangan calon yang lain. Kalau ada dari yang lain, ya kita tahan kita antisipasi, kita klarifikasi, dan masyarakat yang terpancing terhadap black campaign," kata calon Gubernur Jawa Barat Ahmad Heryawan saat dihubungi disela kegiatan menjadi mubaligh dalam peringatan maulid nabi Muhammad SAW yang diselenggarakan oleh Perkumpulan Petani Pemakai Air (P3A) Kabupaten Cianjur di gedung Assakinah Jalan KH. Abdullah bin Nuh, Jum'at (1/2/2013).

Menurut Heryawan, hingga saat ini sudah mulai terjadi black campaign. Tidak hanya di Jawa Tengah, di Jawa Barat juga sudah terjadi. Untuk itu pihaknya berharap agar masyarakat tidak terpancing. "Tolong masyarakat jangan terpancing black campaign, karena itu prilaku buruk bukan prilaku bagus. Saya meminta kepada yang melakukan supaya menghentikan, saya meminta kepada Allah SWT supaya diampuni yang melakukan black campaign," tegasnya.

Disinggung apakah kasus yang membelit mantan Presiden Partai Keadilan Luthfi Hasan berpengaruh terhadap pencalonannya kembali sebagai calon Gubernur Jawa Barat, calon gubernur yang berpasangan dengan Deddy Mizwar dalam Pilgub Jabar 2013 itu secara tegas menampiknya.

"Saya tegaskan tidak berpengaruh, saya sudah keliling grass rood di Jawa Barat, karena Pilkada Jabar itu memilih figur, bukan memilih parpol. Parpolnya tentu citranya akan baik kembali, ada persoalan, kesalahan yang terjadi pada manusia biasa, manusia dewasan tentu akan bertanggungjawab atas kesalahanya. Kita lihat proses hukumnya nanti, kita ikuti jangan kita intervensi. Yang jelas saya tegaskan sekali lagi bahwa di Jawa Barat, kasus yang ada di Jakarta tidak berpengaruh sama sekali," paparnya (KC-02)**.
Also Read:
44 comments
  1. Unknown
    September 21, 2013 at 3:28 PM
    Perhatian kepada semua pencari pinjaman!!
    Halo ,
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman?
    Apakah Anda tertarik untuk mendapatkan semua jenis pinjaman ? Apakah Anda secara finansial khawatir ?
    Jika ya , hubungi kami sekarang juga melalui alamat email perusahaan di: klarabannyfinance@gmail.com :
    Kami siap melayani Anda .
    Best Regards ,
    Klara Banny
    Manajer Koperasi

    Kontak : klarabannyfinance@gmail.com : untuk pinjaman Anda hari ini , kami siap melayani Anda .
  2. Unknown
    May 26, 2014 at 6:27 PM
    We offer our Loans to our clients In USD($), GBP(£) Euro(€) or ($) Singapore Dollars and in the following categories.

    Auto ,Mortgage ,Business ,Personal ,Real Estate Loan.

    Contact us today for easy loan with less stress. We give out loans at low and affordable interest rate... Why waste more time? Contact us ASAP so we can move on with your request.

    Contact us for more information with the Contact below,

    Loan Agent: Peter White


    Email: lim.koh56@yahoo.com

    Thank you for your response.

    Yours Faithfully,
    Mr. Lim Koh(C.E.O).
  3. Unknown
    November 9, 2014 at 7:33 AM
    MY TESTIMONY FROM A LEGITIMATE MONEY LENDER
    Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal or business loan?contact Dennis Hopkins Finance Home he help me with a loan of $300.000 some days ago after been scammed of $2500 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $300.000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email: dennishopkins_financehome@live.com or dennishopkins69@yahoo.com or www.dennishopkinsfinance.de.vu Tel: USA +12404374240 .He is a trust worthy man.
  4. Unknown
    January 30, 2015 at 9:58 PM
    Mencari pinjaman akses mudah dari perusahaan yang sah pinjaman, Persetujuan Instan, Tidak ada jaminan, Low tingkat, pastikan Anda mengunjungi Racheal Hernandez Perusahaan Pinjaman karena perusahaan pinjaman yang tepat, kami menyediakan semua jenis pinjaman sebesar 2%. Jika Anda tertarik, Anda dapat menghubungi kami melalui email di: rachealhernansezloanfirm@gmail.com
    Dengan Tulus,
    Mrs. Racheal
  5. Unknown
    February 5, 2015 at 4:59 PM
    Hello Everybody,

    My name is Mrs.Juliet Quin. I live in Canada and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $30,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $30,000.00 Canada Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please
    contact him tell him that is Mrs.Juliet Quin that refer you to him. Contact Mr.Lim Koh via email: (lim.koh56@yahoo.com)
  6. Unknown
    February 12, 2015 at 5:40 AM
    PENAWARAN KREDIT UNTUK SEMUA (DAFTAR SEKARANG)

    Apakah Anda seorang pengusaha atau wanita? Apakah Anda stres keuangan? Anda perlu uang untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memiliki pendapatan rendah dan sulit untuk mendapatkan pinjaman dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Jawabannya ada di sini, Christiana Anderson Kantor Pinjaman adalah jawabannya. Kami menawarkan;

    a) pinjaman pribadi, ekspansi bisnis.
    b) Business Start-up dan pendidikan.
    c) konsolidasi utang.
    d) Pinjaman Uang keras.

    Namun, metode kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang dibutuhkan dan juga durasi Anda mampu untuk menyelesaikan pembayaran pinjaman dengan tingkat bunga 2%. Ini memberi Anda kesempatan nyata untuk mengumpulkan uang yang Anda butuhkan. Kandidat yang tertarik harus menghubungi kami melalui: christianadersonsloans@gmail.com

    CATATAN: Aplikasi untuk 18years dan di atas
  7. Angelica Babao
    February 13, 2015 at 5:04 AM
    Kesaksian bagaimana saya mendapat pinjaman saya
    Hello berhati-hati di sini !!!
    Nama saya Angelica Babao warganegara Australia Perempuan .I telah scammed oleh 3 peminjam internet antarabangsa yang berbeza, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas membuat saya membayar beberapa yuran yang menghasilkan apa-apa dan berjumlah tiada keputusan yang positif. Saya kehilangan wang mendapat keras saya dan ia adalah sejumlah 7,500 00usd. Satu hari sebagai i telah melayari internet berdaya i terserempak dengan kesaksian seorang lelaki bernama bukit Avant, yang juga telah scammed dan akhirnya mendapat dikaitkan dengan syarikat pinjaman legit dipanggil Pon Yee Tunai Pinjaman Syarikat di mana beliau akhirnya mendapat pinjamannya, jadi saya mengambil keputusan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian memberitahu mereka cerita saya tentang bagaimana saya telah scammed oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeza yang melakukan apa-apa tetapi tentu saya lebih sakit. Saya menjelaskan kepada syarikat itu melalui surat dan semua mereka memberitahu saya adalah menangis lagi kerana saya akan mendapatkan pinjaman saya di syarikat mereka dan juga saya telah membuat pilihan yang tepat untuk menghubungi mereka. Saya mengisi borang permohonan pinjaman dan meneruskan semua yang telah diminta daripada saya dan saya telah diberi jumlah pinjaman sebanyak $ 50.000 $ oleh syarikat yang hebat ini (ponyeefastloan.ch@cash4u.com (OR) ponyeecashloan@gmail.com} diuruskan oleh Encik Pon Yee, dan di sini saya berasa gembira kerana hari ini Pon Yee Tunai pinjaman Syarikat telah memberikan saya pinjaman jadi saya bernazar untuk diri saya sendiri bahawa saya akan menjaga memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Adakah anda memerlukan pinjaman segera berbuat baik dan cepat hubungi Pon Yee Tunai pinjaman Syarikat sekarang untuk pinjaman anda melalui e-mel: ponyeefastloan.ch@cash4u.com (OR) ponyeecashloan@gmail.com Terima kasih dan semoga hari anda menyenangkan.
  8. debra morgan
    February 22, 2015 at 11:58 AM
    Hello Am Puan, Mildred Hope Am pemberi pinjaman pinjaman yang sah dan dipercayai memberi pinjaman
    atas terma yang jelas dan mudah difahami dan syarat pada kadar faedah 2%. dari
    $ 12000 kepada $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
    Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. jika anda
    memerlukan pinjaman apa yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
    di: mildredhopeloanfirm@gmail.com
    Tuhan memberkati Anda.
    Regards,
    Puan Debra Morgan
    E-mel: mildredhopeloanfirm@gmail.com


    Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: MILDREDHOPELOANFIRM@GMAIL.COM
  9. FLORENCE  NOAH
    February 25, 2015 at 8:09 AM
    HERITAGE TRUST LOAN CENTER
    EMAIL ADDRESS--[heritagetrustloancenter@gmail.com]
    HEAD OFFICE--742 Harrow Road London UNITED KINGDOM
    ----------------------------------------------------
    I am MRS FLORENCE NOAH,Director and CEO of HERITAGE TRUST LOAN CENTER .

    HERITAGE TRUST LOAN CENTER is a legitimate and well known British
    approved loan lending company based in London, united kingdom.

    We are funded by alternative funding sources including our heritage trust loan firm and private
    high net worth investment.
    =============================================================================

    We offer loans to individuals as well as organizations who have
    intentions of ----
    Renovating houses and institutions,
    Debt consolidation,
    Re-financing purposes,
    Establishment of business outfits
    ============================================================================

    We offer the following kinds of loans to our clients------------
    * Long term loans (20_40years)
    * Short term loans (5_10years)
    * Media term loans (10_20years )
    * Investors Loans
    * Debt Consolidation
    * Second Mortgage
    * Business Loans
    * Personal Loans
    * International Loans
    * Home loans.
    =======================================================

    Interested applicants should please contact us with our email address
    [heritagetrustloancenter@gmail.com]

    THANKS
    EMAIL ADDRESS--[heritagetrustloancenter@gmail.com]
    FLORENCE NOAH
    www.heritagetrustloans.webs.com
    HERITAGE TRUST LOAN CENTER
  10. FLORENCE  NOAH
    February 25, 2015 at 8:09 AM
    HERITAGE TRUST LOAN CENTER
    EMAIL ADDRESS--[heritagetrustloancenter@gmail.com]
    HEAD OFFICE--742 Harrow Road London UNITED KINGDOM
    ----------------------------------------------------
    I am MRS FLORENCE NOAH,Director and CEO of HERITAGE TRUST LOAN CENTER .

    HERITAGE TRUST LOAN CENTER is a legitimate and well known British
    approved loan lending company based in London, united kingdom.

    We are funded by alternative funding sources including our heritage trust loan firm and private
    high net worth investment.
    =============================================================================

    We offer loans to individuals as well as organizations who have
    intentions of ----
    Renovating houses and institutions,
    Debt consolidation,
    Re-financing purposes,
    Establishment of business outfits
    ============================================================================

    We offer the following kinds of loans to our clients------------
    * Long term loans (20_40years)
    * Short term loans (5_10years)
    * Media term loans (10_20years )
    * Investors Loans
    * Debt Consolidation
    * Second Mortgage
    * Business Loans
    * Personal Loans
    * International Loans
    * Home loans.
    =======================================================

    Interested applicants should please contact us with our email address
    [heritagetrustloancenter@gmail.com]

    THANKS
    EMAIL ADDRESS--[heritagetrustloancenter@gmail.com]
    FLORENCE NOAH
    www.heritagetrustloans.webs.com
    HERITAGE TRUST LOAN CENTER
  11. FLORENCE  NOAH
    February 25, 2015 at 8:10 AM
    HERITAGE TRUST LOAN CENTER
    EMAIL ADDRESS--[heritagetrustloancenter@gmail.com]
    HEAD OFFICE--742 Harrow Road London UNITED KINGDOM
    ----------------------------------------------------
    I am MRS FLORENCE NOAH,Director and CEO of HERITAGE TRUST LOAN CENTER .

    HERITAGE TRUST LOAN CENTER is a legitimate and well known British
    approved loan lending company based in London, united kingdom.

    We are funded by alternative funding sources including our heritage trust loan firm and private
    high net worth investment.
    =============================================================================

    We offer loans to individuals as well as organizations who have
    intentions of ----
    Renovating houses and institutions,
    Debt consolidation,
    Re-financing purposes,
    Establishment of business outfits
    ============================================================================

    We offer the following kinds of loans to our clients------------
    * Long term loans (20_40years)
    * Short term loans (5_10years)
    * Media term loans (10_20years )
    * Investors Loans
    * Debt Consolidation
    * Second Mortgage
    * Business Loans
    * Personal Loans
    * International Loans
    * Home loans.
    =======================================================

    Interested applicants should please contact us with our email address
    [heritagetrustloancenter@gmail.com]

    THANKS
    EMAIL ADDRESS--[heritagetrustloancenter@gmail.com]
    FLORENCE NOAH
    www.heritagetrustloans.webs.com
    HERITAGE TRUST LOAN CENTER
  12. Unknown
    March 1, 2015 at 3:00 PM
    Hello, Saya Mrs.Caroline, pemberi Pinjaman Pinjaman Swasta Yang-memberikan Pinjaman Peluang Masa Hidup. Adakah anda perlukan segera Pinjaman Untuk TUNAI VISA VISA Hutang Anda ATAU Anda perlukan Pinjaman Untuk Meningkatkan Perniagaan anda? Anda Telah Putusan yang Ditolak Oleh bank-bank dan Institusi Kewangan Zain? Kami Memberikan Pinjaman wang Carian kepada Individu Yang perlukan Bantuan Kewangan, Yang mempunyai Kredit Yang Buruk ATAU perlukan wang Untuk TUNAI VISA VISA bil-bil, Untuk melabur Dalam Perniagaan Pada Kadar 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: carolineloan@gmail.com
  13. Unknown
    April 21, 2015 at 12:41 PM
    Halo,

    Untuk benar memperkenalkan diri, Aku Mr prestasi morgan pemberi pinjaman saya pribadi
    memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2%. Ini adalah kesempatan keuangan
    pintu Anda langkah, berlaku hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat Anda. Ada banyak di luar
    ada mencari peluang keuangan atau bantuan seluruh
    tempat dan masih mereka tidak bisa mendapatkan satu. Tapi ini
    peluang keuangan di depan pintu Anda langkah dan dengan demikian Anda tidak mampu
    lewatkan kesempatan ini. Layanan ini dibuat untuk kedua
    individu, korporasi, pria dan wanita bisnis. Total kredit
    rentang tersedia dari sejumlah pilihan Anda untuk informasi lebih lanjut
    hubungi kami melalui email: meritmorganloanfirm@outlook.com

    PINJAMAN FORMULIR PENDAFTARAN MENGISI DAN RETURN.

    Nama Lengkap:

    Personal Nomor Telepon:

    negara:

    Alamat:

    negara:

    usia:

    Apakah Anda sudah menerapkan sebelumnya ?:

    Status Pernikahan:

    Jumlah pinjaman yang dibutuhkan sebagai pinjaman:

    Durasi Pinjaman:

    Pekerjaan:

    Pendapatan bulanan:


    Dalam pengakuan rincian ini, kami akan mengirimkan persyaratan kami bersama-sama dengan
    jadwal pembayaran dan jika Anda setuju dengan syarat dan kondisi, Anda berdiri
    untuk mendapatkan pinjaman Anda dalam waktu 24 jam. Hal ini tergantung pada keseriusan dan
    urgensi dalam mendapatkan pinjaman.
    Saya dengan senang hati menunggu respon cepat Anda,

    Salam,

    Mr prestasi morgan
  14. Unknown
    April 21, 2015 at 12:48 PM
    Halo,

    Untuk benar memperkenalkan diri, Aku Mr prestasi morgan pemberi pinjaman saya pribadi
    memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2%. Ini adalah kesempatan keuangan
    pintu Anda langkah, berlaku hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat Anda. Ada banyak di luar
    ada mencari peluang keuangan atau bantuan seluruh
    tempat dan masih mereka tidak bisa mendapatkan satu. Tapi ini
    peluang keuangan di depan pintu Anda langkah dan dengan demikian Anda tidak mampu
    lewatkan kesempatan ini. Layanan ini dibuat untuk kedua
    individu, korporasi, pria dan wanita bisnis. Total kredit
    rentang tersedia dari sejumlah pilihan Anda untuk informasi lebih lanjut
    hubungi kami melalui email: meritmorganloanfirm@outlook.com

    PINJAMAN FORMULIR PENDAFTARAN MENGISI DAN RETURN.

    Nama Lengkap:

    Personal Nomor Telepon:

    negara:

    Alamat:

    negara:

    usia:

    Apakah Anda sudah menerapkan sebelumnya ?:

    Status Pernikahan:

    Jumlah pinjaman yang dibutuhkan sebagai pinjaman:

    Durasi Pinjaman:

    Pekerjaan:

    Pendapatan bulanan:


    Dalam pengakuan rincian ini, kami akan mengirimkan persyaratan kami bersama-sama dengan
    jadwal pembayaran dan jika Anda setuju dengan syarat dan kondisi, Anda berdiri
    untuk mendapatkan pinjaman Anda dalam waktu 24 jam. Hal ini tergantung pada keseriusan dan
    urgensi dalam mendapatkan pinjaman.
    Saya dengan senang hati menunggu respon cepat Anda,

    Salam,

    Mr prestasi morgan
  15. Unknown
    May 25, 2015 at 10:10 PM
    Hello Am Puan, Morgan Debra Am pemberi pinjaman pinjaman yang sah dan boleh dipercayai memberi pinjaman
    atas terma yang jelas dan mudah difahami dan syarat pada kadar faedah 2%. dari
    $ 12000 kepada $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
    Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. jika anda
    memerlukan pinjaman apa yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
    di: morgandebra1986@gmail.com
    Tuhan memberkati Anda.
    Yang benar,
    Puan Morgan Debra
    E-mel: morgandebra1986@gmail.com


    Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: morgandebra1986@gmail.com
  16. Universal Funding Group
    June 13, 2015 at 2:33 PM
    UNIVERSAL FUNDING GROUP!!!

    Universal Funding Group is a Private Money Lender and an Investment Group that has multiple investors. We provide all kind of loans locally & internationally to individual and companies that are in need of financial support.

    We offer loans at 3% interest rate annually without stress of securing the loan and for duration of 1-25 years on a monthly repayment bases. We partner with our clients to provide the necessary equity and financing capital to succeed.

    Interested individual OR companies should contact us for more information or how to apply via

    E-mail: { universalfundinggroupltd@gmail.com },

    We await your responds! Thanks.
  17. Universal Funding Group
    June 13, 2015 at 2:33 PM
    UNIVERSAL FUNDING GROUP!!!

    Universal Funding Group is a Private Money Lender and an Investment Group that has multiple investors. We provide all kind of loans locally & internationally to individual and companies that are in need of financial support.

    We offer loans at 3% interest rate annually without stress of securing the loan and for duration of 1-25 years on a monthly repayment bases. We partner with our clients to provide the necessary equity and financing capital to succeed.

    Interested individual OR companies should contact us for more information or how to apply via

    E-mail: { universalfundinggroupltd@gmail.com },

    We await your responds! Thanks.
  18. Unknown
    June 17, 2015 at 11:22 AM
    Hi nama saya Jeanne Xavier dan saya seorang wanita dari Amerika Syarikat, saya bekerja dengan Kerajaan Kanada untuk tempoh masa yang sangat lama dan saya telah dapat memperoleh wang begitu banyak ketika saya di Pejabat iaitu berjumlah $800,000,000. dan oleh sebab itu saya membuat keputusan untuk melabur pada perniagaan pemberi pinjaman peribadi untuk membantu menyelesaikan isu-isu kewangan manusia rakan-rakan saya. saya memutuskan untuk memberikan pinjaman dalam apa jua bentuk pada kadar 2%, jadi jika anda berminat untuk mendapat manfaat dari syarikat saya anda boleh menghubungi syarikat saya melalui e-mel: jeannexavier111@gmail.com
  19. Unknown
    August 23, 2015 at 4:38 AM
    TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MOHON SEKARANG)

    Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? Adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapan yang ada di sana, Angela Davids Firma Pinjaman adalah jawapannya. Kami menawarkan;

    a) pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
    b) Permulaan Perniagaan dan pendidikan.
    c) penyatuan hutang.
    d) Pinjaman Wang Keras.

    Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk melengkapkan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda. Calon yang berminat, sila hubungi kami melalui: angeladavidsloan@gmail.com...
  20. Unknown
    September 7, 2015 at 4:25 PM
    Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan, BRENDA HARAPAN pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan Dari
    $ 20.000 untuk $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
    Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (brendahope816@gmail.com)
  21. Unknown
    September 10, 2015 at 7:29 AM

    Adakah anda bosan dengan kecewa, lookig tolong, anda sedang mencari untuk pinjaman sebenar? Nama saya orang Yunani Spencer. gadai janji, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman Hotel, tawaran komersial General Mr Daniel Blake, seseorang itu perlu mengemas kini semua keadaan kewangan dalam dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar pinjaman wang pinjaman peribadi, pinjaman, pinjaman pembinaan, kredit faedah yang rendah kadar modal dan lain-lain 2%, pinjaman perniagaan dan pinjaman perniagaan kredit buruk, memulakan. Kami membiayai projek di tangan dan syarikat / pasangan anda dan saya juga ingin menawarkan pinjaman peribadi kepada pelanggan mereka. hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lanjut: hellenspencerloanfirm@gmail.com
  22. Unknown
    September 10, 2015 at 1:02 PM
    Hari yang baik,
    Adakah anda memerlukan pinjaman antara individu menghadapi masalah kewangan dan akhirnya keluar dari kebuntuan yang disebabkan oleh bank-bank untuk menolak permintaan mereka untuk rekod kredit? Kami menawarkan pinjaman tulen yang terdiri daripada 1.000-100.000.000, tiada jaminan bank dan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%. Saya boleh membantu membuat jumlah pinjaman tertentu yang anda mahu. Hubungi saya jika anda berminat.

    EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
    Regards
    Maurice Kewangan
  23. Anonymous
    September 17, 2015 at 5:04 PM

    Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam keadaan huru-hara kewangan atau melakukan Anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Perlu memberi pinjaman hutang mereka atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda akan mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman modal daripada bank / institusi kewangan lain tempatan? Anda memerlukan salah Pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab seperti: E-mel: ptlender01@gmail.com

    a) Pinjaman Peribadi, Pengembangan Perniagaan,
    b) Permulaan Perniagaan, Pendidikan,
    c) Penyatuan Hutang,
    d) Pinjaman Wang Keras

    Kami menawarkan pinjaman pada kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan dengan cagaran dan tidak Cagaran, kami menawarkan pinjaman peribadi, pinjaman penyatuan hutang, Capital modal teroka, pinjaman perniagaan, pinjaman pelajaran, gadai janji atau Pinjaman untuk apa-apa sebab ".

    Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menentukan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu, memberikan anda Peluang sebenar mendapatkan dana yang anda perlukan!

    Hubungi kami melalui E-mel:
    ptlender01@gmail.com

    Bacon Tasha Elizabeth®
  24. Anonymous
    September 17, 2015 at 5:05 PM

    Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam keadaan huru-hara kewangan atau melakukan Anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Perlu memberi pinjaman hutang mereka atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda akan mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman modal daripada bank / institusi kewangan lain tempatan? Anda memerlukan salah Pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab seperti: E-mel: ptlender01@gmail.com

    a) Pinjaman Peribadi, Pengembangan Perniagaan,
    b) Permulaan Perniagaan, Pendidikan,
    c) Penyatuan Hutang,
    d) Pinjaman Wang Keras

    Kami menawarkan pinjaman pada kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan dengan cagaran dan tidak Cagaran, kami menawarkan pinjaman peribadi, pinjaman penyatuan hutang, Capital modal teroka, pinjaman perniagaan, pinjaman pelajaran, gadai janji atau Pinjaman untuk apa-apa sebab ".

    Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menentukan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu, memberikan anda Peluang sebenar mendapatkan dana yang anda perlukan!

    Hubungi kami melalui E-mel:
    ptlender01@gmail.com

    Bacon Tasha Elizabeth®
  25. Unknown
    January 16, 2016 at 12:30 AM
    Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Terma pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang dari 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi sah dan syarikat amanah berlesen yang dibenarkan
    bahawa bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
    Untuk maklumat dan pinjaman lebih permohonan membentuk perniagaan bersama, melalui

    e-mel: cashfirmarena@gmail.com

    SIR EVA DEMETER
    Ketua Pengarah
    CASHFIRM
  26. Unknown
    January 30, 2016 at 4:56 PM
    Hai, Saya Puan Mary Besar, pemberi Pinjaman Pinjaman Swasta Yang-memberikan Pinjaman Peluang Masa Hidup. Adakah anda memerlukan Pinjaman Segera Untuk TUNAI VISA VISA Hutang Anda Atau Anda memerlukan Pinjaman Untuk Meningkatkan Perniagaan Anda? Anda Telah Putusan yang Ditolak Oleh bank-bank dan Institusi Kewangan berbaring? Adakah anda memerlukan Pinjaman Penyatuan Atau gadai janji? Mencari lebih BANYAK kerana Kita Berada here for Membuat Semua Masalah Kewangan Anda Satu kemalangan perkara Yang Telah Lalu. Kami Memberikan Pinjaman Wang Kepada Individu Yang Bantuan memerlukan Kewangan, Yang mempunyai Kredit Yang Buruk Atau Yang memerlukan wang Untuk bil TUNAI VISA VISA, Untuk melabur di rumah komen pada Bab Kadar Ukuran 2%. Boleh saya minta media MENGGUNAKAN ini kepada Untuk Memberitahu Anda Bahawa kami pada-memberikan Bantuan Yang Boleh dipercayai dan benefisiari dan Akan Bersedia Untuk Menwap menawarkan Pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini kepada melalui e-mel di:
    (loancompany9090@gmail.com)
  27. Unknown
    May 29, 2016 at 9:35 PM
    Adakah anda pernah ditolak oleh bank kerana skor kredit yang rendah? Jangan bimbang, anda mempunyai pilihan! pinjaman SOS mungkin tidak menghubungkan anda dengan pemberi pinjaman swasta yang boleh membantu anda mencapai matlamat anda.
    - GOOD KREDIT ATAU KREDIT BAD NO PROBLEM!
    - TRAIN PINJAMAN
    - Pinjaman Peribadi
    - Memupuk asalnya KREDIT ANDA
    - Memberi penekanan yang HUTANG ANDA
    Dapatkan wang anda dalam tempoh 5 hari!
    Ada sebarang pertanyaan lanjut, sila e-mel kepada kami di joycerolandloancompany@gmail.com
  28. Unknown
    July 1, 2016 at 10:31 AM
    Hello,
    Adakah anda memerlukan bantuan dalam mendapatkan pinjaman, atau adakah anda bosan dengan kecewa? DLF PINJAMAN komited kepada dasar peluang yang sama dan dasar pembangunan adalah positif, pakar-pakar kami menyediakan perkhidmatan kewangan kepada semua orang. Kami menawarkan pelbagai pinjaman kepada syarikat, perniagaan kecil dan perusahaan, dan juga pengguna individu. pakej kredit kami boleh sama ada jangka panjang atau pendek, pada pilihan yang anda mahu. Kami menawarkan semua jenis pinjaman seperti pendidikan, perniagaan, pinjaman penyatuan hutang dan pelaksanaan projek.

    Adakah anda pernah ditolak pinjaman oleh bank anda, bagaimana untuk membayar bil seterusnya, mengambil pinjaman projek, pinjaman pengembangan perniagaan? Jika anda tidak mempunyai bayaran ke bawah, kredit yang buruk, atau mungkin banyak hutang, kita boleh mencari program yang sesuai untuk memenuhi keperluan khusus anda! Bagi apa jua tujuan anda memerlukan pinjaman, sama ada perniagaan, peribadi, atau penyatuan hutang, pinjaman DLF, akan menawarkan jumlah pinjaman tertentu pada kadar faedah yang sangat rendah. DLF PINJAMAN telah berkhidmat banyak syarikat, pertubuhan dan individu-individu, mencapai impian mereka masing-masing dengan berkesan menyediakan pinjaman tanpa cagaran untuk hanya 2% KADAR. E-mel: info.dlfloans@gmail.com

    HUBUNGI KAMI SEKARANG
    E-mel: info.dlfloans@gmail.com
    DLF PINJAMAN
  29. Unknown
    August 8, 2016 at 5:46 PM
    Kami adalah Organisasi Kristen dibentuk untuk membantu orang dalam kebutuhan membantu, seperti help.So keuangan jika Anda akan melalui kesulitan keuangan atau Anda dalam kekacauan keuangan, dan Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang atau membayar tagihan Anda, memulai bisnis yang bagus, atau Anda menemukan sulit untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal, hubungi kami hari ini via email hari ini untuk bantuan seperti (pinjaman, start up uang): sandraloancompany1@gmail.com untuk Alkitab mengatakan "" Lukas 11:10 Setiap orang yang meminta, menerima; dia yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu akan dibukakan "jadi jangan biarkan kesempatan ini berlalu begitu saja karena Yesus adalah sama kemarin, hari ini dan selamanya. Silakan ini hanya untuk berpikiran serius dan Tuhan takut orang dalam kesulitan keuangan dan ingin untuk menemukan jalan keluar.

    Anda menyarankan untuk mengisi dan mengembalikan rincian di bawah ini ..

    Namamu:______________________

    Alamat Anda:____________________

    Negaramu:____________________

    Pekerjaan Anda:__________________

    Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: ______________

    Pinjaman Durasi: ____________________

    Pendapatan bulanan:__________________

    Nomor ponsel:________________

    Apakah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya: ________________

    Jika Anda telah mengajukan pinjaman sebelumnya, di mana Anda diperlakukan dengan jujur? di mana perusahaan berada? ...
  30. Sulis Susanti
    August 12, 2016 at 11:11 AM
    Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman
  31. Unknown
    August 22, 2016 at 6:30 PM
    Kami adalah Organisasi Kristen dibentuk untuk membantu orang dalam kebutuhan membantu, seperti help.So keuangan jika Anda akan melalui kesulitan keuangan atau Anda dalam kekacauan keuangan, dan Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang atau membayar tagihan Anda, memulai bisnis yang bagus, atau Anda menemukan sulit untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal, hubungi kami hari ini via email hari ini untuk bantuan seperti (pinjaman, start up uang): sandraloancompany1@gmail.com untuk Alkitab mengatakan "" Lukas 11:10 Setiap orang yang meminta, menerima; dia yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu akan dibukakan "jadi jangan biarkan kesempatan ini berlalu begitu saja karena Yesus adalah sama kemarin, hari ini dan selamanya. Silakan ini hanya untuk berpikiran serius dan Tuhan takut orang dalam kesulitan keuangan dan ingin untuk menemukan jalan keluar.

    Anda menyarankan untuk mengisi dan mengembalikan rincian di bawah ini ..

    Namamu:______________________

    Alamat Anda:____________________

    Negaramu:____________________

    Pekerjaan Anda:__________________

    Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: ______________

    Pinjaman Durasi: ____________________

    Pendapatan bulanan:__________________

    Nomor ponsel:________________

    Apakah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya: ________________

    Jika Anda telah mengajukan pinjaman sebelumnya, di mana Anda diperlakukan dengan jujur? di mana perusahaan berada? ...
  32. All_States Loan Grants
    September 7, 2016 at 9:26 PM
    Hello People,
    Saya Hakeem Abdulrashid. Saya bekerja sebagai Pegawai Pinjaman untuk All_States Pinjaman Grants; salah satu daripada syarikat-syarikat pinjaman persendirian yang terkemuka di seluruh dunia. Kami telah membantu pelanggan mengubah dan memperbaiki kehidupan dan perniagaan mereka selama lebih 25 tahun. Kami memberi pinjaman untuk membantu individu, syarikat-syarikat yang perlu untuk mengemas kini status kewangan mereka di seluruh dunia, dengan kadar faedah tahunan-kurangnya serendah 2% dalam tempoh satu tahun hingga 20 tahun tempoh tempoh pembayaran balik kepada mana-mana bahagian di dunia. Kami memberi pinjaman dalam julat 1000 dolar kepada 500 juta dolar tanpa cagaran. pinjaman kami juga diinsuranskan. keselamatan maksimum adalah keutamaan kami. Hubungi kami hari ini.
    E-mel: hakeemabdul.loangrants@gmail.com
    Nombor Telefon: +1 (804) 859-5285

    Hakeem Abdulrashid
    Agent Pinjaman,
    Geran Pinjaman All_States
  33. Lady Jane
    September 18, 2016 at 3:14 PM
    Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..
  34. Unknown
    October 19, 2016 at 3:03 AM
    Apakah Anda mencari pinjaman? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Global Finance Terbatas memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. silahkan hubungi kami melalui e-mail melalui (bellaalbert6@gmail.com)


    DATA APLIKASI

    1) Nama Lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Sex:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Posisi sekarang di tempat kerja:
    10) Pendapatan Bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    12) Durasi Pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Apakah Anda menerapkan sebelum:
    16) Tanggal Lahir:
    Terima kasih,
  35. Unknown
    October 27, 2016 at 9:08 PM
    Apakah Anda pernah ditolak terus-menerus oleh bank, teman, kerabat, lembaga keuangan Anda?
    Jika Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi 2%, kita memiliki banyak rencana yang fleksibel pada panel pinjaman kami untuk membantu Anda,
    Kemudian kabar baik di sini !!! Anda telah datang ke tempat yang tepat yang Anda bisa mendapatkan mudah pinjaman Anda cepat dan,
    * Pinjaman Pribadi (Aman dan Tanpa Jaminan)
    * Kredit Usaha (Aman dan Tanpa Jaminan)
    * Kredit Mobil
    lebih banyak, tanpa fees.We tersembunyi bersertifikat, dapat dipercaya, handal, efisien, cepat dan pemberi pinjaman uang dinamis,
    Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2%, jumlah berkisar dari $ 500.000,00 USD untuk $ 80,000,000,000.00 USD dan periode ulang pembayaran 1 tahun untuk durasi 50 tahun

    Mohon kembali ke saya dengan email: Lucysmithloanfirm@gmail.com jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman sehingga saya bisa memberikan informasi lebih untuk persyaratan pinjaman dan kondisi
     
    Peminjam Informasi (Information diperlukan bidang muncul dalam cetak tebal).
    Nama Lengkap (s):
    Usia:
    Alamat jalan:
    negara:
    Nomor kontak:
    Jumlah Pinjaman Diminta:
    Pinjaman Tujuan:
    Durasi Pinjaman:
    Status Pekerjaan:

    Hubungi kami melalui email kami Lucysmithloanfirm@gmail.com
  36. Bapak Ramadhan Daffa
    August 21, 2017 at 11:08 PM
    Halo, selamat hari untuk semua orang membaca ini,

    TESTIMONI BAGAIMANA SAYA MEMILIKI KREDIT SAYA DARI PERUSAHAAN KREDIT LEGIT DAN TRUSTED

    Namaku Ramad Handaffa dari Amerika Serikat. Saya ingin berterima kasih kepada Uskup Elia yang telah membantu saya untuk mendapatkan pinjaman. Selama tiga bulan terakhir, saya telah mencari pinjaman untuk melunasi hutang saya, semua orang yang saya temui scammed dan mengambil uang saya sampai akhirnya saya bertemu dengan Uskup Elia. Dia bisa memberi saya pinjaman sebesar $ 10.000 Dolar AS. Dia juga bisa membantu Anda. Dia juga telah membantu beberapa rekan saya yang lain. Jika Anda memerlukan bantuan keuangan, silakan hubungi perusahaannya melalui email: (bishopelijahloanfirm002@hotmail.com) atau nomor whatsapp: +2349035555247.

    Saya percaya dia bisa membantumu. Hubungi dia untuk mendapatkan bantuan saat dia membantu saya. Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baiknya ke arah saya tapi saya merasa harus membagikan ini kepada Anda semua untuk membebaskan diri dari scammers, mohon waspadalah terhadap peniru dan hubungi perusahaan pinjaman yang tepat. Berikut adalah kata-kata dorongan untuk mereka yang mencari pemberi pinjaman pinjaman legit dan jujur ​​pribadi.

    Terima kasih memberkatimu
  37. HELEN WILSON
    October 16, 2017 at 10:47 PM
    PINJAMAN UMUM PENAWARAN UNTUK SEMUA (BERLAKU SEKARANG)
    Mencari pinjaman asli? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini !! Ibu Helen adalah pemberi pinjaman pinjaman yang pemberi pinjaman memberikan pinjaman kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga rendah dan terjangkau sebesar 2%. kami menawarkan semua jenis pinjaman termasuk;

      * Pinjaman pribadi
      * Pinjaman usaha
      * Pinjaman untuk peternakan
      * Konsolidasi hutang
      * Pinjaman Investasi
     
    Kami meminjamkan jumlah maksimum 500.000.000,00 dalam mata uang berikut: Dolar Amerika Serikat, Euro dan Pounds Inggris Raya.
    Silahkan hubungi kami melalui e-mail via (helenwilson719@gmail.com)
    Terima kasih.
  38. WILLIAM MICHEAL
    March 22, 2018 at 10:43 AM
    We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%

    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly
    renewable leased bank instruments. We work directly with issuing bank lease providers, this Instrument can be monetized on your behalf for 100% funding: For further details contact us with the below information.

    Contact name: Azra Ishaque

    Email : lintel.financialservicesplc@gmail.com

    Skype : lintel.financialservicesplc
  39. Isabella Charlotte
    August 15, 2018 at 12:21 PM


    Hey Guys!!!Am so happy I got mine from Mike Fisher. My blank ATM card can withdraw $2,000 daily. I got it from Her last week and now I have $14,000 for free. The blank ATM withdraws money from any ATM machines and there is no name on it, it is not traceable and now i have money for business and enough money for me and my family to live on .I am really happy i met Mike Fisher because i met two people before her and they took my money not knowing that they were scams. But am happy now. Mike Fisher sent the card through DHL and i got it in two days. Get your own card from her now she is not like other scammer pretending to have the ATM card,She is giving it out for free to help people even if it is illegal but it helps a lot and no one ever gets caught. i'm grateful to Mike Fisher because she changed my story all of a sudden . The card works in all countries except, Mali and Nigeria. Mike Fisher email address is (blankatm001@aol.com)
  40. Martha Roland
    September 24, 2018 at 1:08 PM
    ANDA PERLU A:

    · Pinjaman untuk pelaburan yang lebih besar?

    · Pinjaman untuk pengembangan perniagaan?

    · Pinjaman untuk pelaburan baru?

    · Pinjaman untuk membayar hutang dan bil jangka panjang?

    · Adakah anda mempunyai kredit yang buruk?

    · Adakah bank anda gagal?

    kami adalah pemiutang berhubung dengan bank dan menjamin tawaran telus, menawarkan pinjaman faedah rendah (2%), tanpa cagaran dan jaminan. Kami berada di sini untuk menamatkan kemiskinan dan pengangguran, kerana setiap orang mempunyai potensinya sendiri. Hubungi kami hari ini dan anda akan menjadi salah satu pelanggan kami yang dihormati. martharolandloancompany@gmail.com

    Terima kasih

    Puan Martha Roland.

    Balas:
  41. ROBBI
    January 9, 2019 at 7:28 AM
    Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya
  42. Anonymous
    May 7, 2019 at 1:45 AM
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Telepon:+62 877-8303-2269
    WhatsApp:+62 877-8303-2269
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia (BRI) saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia (BI) karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini melalui llow informasi kontak
    (e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.
  43. RIKA NADIA
    March 24, 2020 at 9:40 PM
    Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua
  44. Donna Hall
    April 27, 2020 at 7:20 PM
    Apakah Anda mencari pemberi pinjaman pribadi? Apakah Anda membutuhkan pinjaman segera? Apakah Anda memiliki kredit buruk? Saya dapat membantu Anda mendapatkan pinjaman dengan suku bunga serendah 2%. 100% pembiayaan dengan dokumentasi minimal. Silakan email kami: {donnahallfundingllc@gmail.com} jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman sehingga kami dapat memberi Anda informasi lebih lanjut tentang syarat dan ketentuan pinjaman
Close Ads